سلامت و طب سنتیویژه

بی‌عدالتی در توزیع واکسن به همه‌گیری کرونا کمک می کند

Deprecated: تابع wp_make_content_images_responsive از نگارش 5.5.0 منسوخ شده است! به جای آن از wp_filter_content_tags() استفاده نمایید. in /home/baghest1/domains/ommatpress.ir/public_html/wp-includes/functions.php on line 6078
در این مطلب از پایگاه خبری امت پرس ، توضیحاتی درباره بی‌عدالتی در توزیع واکسن کرونا خواهیم داشت! با ما همراه باشید.

به نقل از سی‌جی‌تی‌ان،تدروس آدهانوم گبریسوس، دبیرکل سازمان چهانی (WHO)  هشدار داد، برنامه‌ دزهای تقویت کننده واکسن به‌جای پایان دادن به همه‌گیری کووید۱۹، در نتیجه توزیع نابرابر واکسن‌ها بین کشورهای ثروتمند و فقیر،  پاندمی کووید ۱۹ را احتمالاً طولانی‌تر می‌کند.

وی در یک نشست خبری تاکید کرد:«برنامه‌های گسترده و غیرهدفمند تزریق دز تقویتی واکسن در کشورهای ثروتمند به احتمال فروان به جای پایان دادن به همه‌گیری، آن را طولانی‌تر خواهد کرد.

با اختصاص واکسن‌های بیشتر به جمعیت کشورهایی که قبلا واکسینه شده‌اند سایر کشورها از واکسیناسیون محروم شده و در نتیجه ویروس فرصت انتقال و جهش‌های بیشتری پیدا می‌کند».

WHO قبلاً از کشورها خواسته بود تا به هدف واکسیناسیون ۴۰ درصد از جمعیت خود تا پایان سال برسند، اما فقط نیمی از کشورهای عضو  توانسته‌اند این برنامه را اجرا کنند و شکست در عملیاتی کردن این هدف عمدتاً نتیجه نابرابری جهانی در توزیع واکسن بوده است.

به توصیه کارشناسان، برنامه تزریق دز تقویت کننده واکسن باید مبتنی بر شواهد پیش رود تا گروه‌های جمعیتی که بیش از هر گروه دیگری در خطر هستند، دز سوم را دریافت کنند.

منبع : فارس

لینک کوتاه این مطلب: https://ommatpress.ir/?p=7436

(برای کپی کردن، روی لینک کلیک کنید)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی الفاظ رکیک، ناسزا و تهمت باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

از گذاشتن لینک گروه یا کانال جدا خودداری نمایید.

Pagespeed Optimization by Lighthouse.