اقتصادی

هزینه ویزیت پزشکان در سال 1401 چقدر است؟

در این مطلب از پایگاه خبری امت پرس ، توضیحاتی درباره هزینه ویزیت پزشکان خواهیم داشت! با ما همراه باشید.

علی سالاریان معاون فنی و نظارت سازمان نظام پزشکی ایران در گفت‌وگویی تلویزیونی، اظهار کرد:هزینه ویزیت پزشک عمومی در سال 1401 حدود 85 هزار تومان، پزشک متخصص 120 هزار تومان و پزشک فوق تخصص 160 هزار تومان خواهد بود.

وی افزود:با توجه به تورم 45 درصدی که بانک مرکزی اعلام کرده است و هزینه استهلاک تجهیزات پزشکی و بخش حرفه‌ای، برآورد کارشناسان اقتصاد و سلامت سازمان نظام پزشکی برای سال 1401 این بوده که قیمت تعرفه‌ها حداقل 60 درصد افزایش یابد.

سالاریان ادامه داد:هزینه ویزیت پزشکان،  عمومی در سال 1401 به حدود 85 هزار تومان، ویزیت پزشک متخصص به حدود 120 هزار تومان و ویزیت پزشک فوق تخصص به حدود 160 هزار تومان خواهد رسید.

وی افزود:در شورای عالی بیمه، نظام پزشکی به عنوان فروشنده خدمات با 9 عضو دیگر که خریدار خدمات هستند، مواجه است و این ترکیب شورای عالی بیمه در حوزه تعرفه‌گذاری خدمات پزشکی اجحاف در حق جامعه پزشکی است.

معاون فنی و نظارت سازمان نظام پزشکی ایران گفت:دولت در این سال‌ها بر اساس هزینه خودش، خدمات پزشکی را قیمت‌گذاری دستوری کرده است که منجر به تنزل خدمات پزشکی، مهاجرت پزشکان، تغییر شغل پزشکان و تخلف در این زمینه شده است.

امتیاز به این مطلب post

لینک کوتاه این مطلب: https://ommatpress.ir/?p=9764

(برای کپی کردن، روی لینک کلیک کنید)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا