اقتصادی

رالف لورن طراح مد و میلیاردر آمریکایی و بنیانگذار برند پولوکیست؟

Deprecated: تابع wp_make_content_images_responsive از نگارش 5.5.0 منسوخ شده است! به جای آن از wp_filter_content_tags() استفاده نمایید. in /home/baghest1/domains/ommatpress.ir/public_html/wp-includes/functions.php on line 6078

در این مطلب از پایگاه خبری امت پرس ، توضیحاتی درباره زندگینامه کامل رالف لورن طراح مد و میلیاردر آمریکایی و بنیانگذار ابرشرکت آمریکایی رالف لورن و برند پولو (Polo) خواهیم داشت! با ما همراه باشید. رالف لورن (Ralph Lauren) با نام ابتدایی رالف لیفشیتز (Ralph Lifshitz) متولد ۱۴ اکتبر سال ۱۹۳۹ میلادی در شهر نیویورک واقع در ایالات متحده آمریکا می باشد. بد نیست بدانید پدر وی نقاش ساختمان بود! همچنین خانواده او مهاجرانی آشکنازی از شهر پینسک بلاروس بودند.

رالف لورن
رالف لورن

رالف لورن از دوران نوجوانی، به کار کردن بعد از مدرسه مشغول بود تا بتواند برای خود لباس بخرد… او در ابتدا به مدرسه سالانتر و پس از آن به آکادمی مارشا استرن تالمودیکال (MTA) و سپس به دبیرستان دو ویت کلینتون رفت؛ وی در سال ۱۹۵۷ میلادی فارغ‌ التحصیل شد.

جالب است بدانید او حین تحصیل در آکادمی مارشا استرن تالمودیکال (MTA) به دوستان خود کراوات می‌ فروخت!

رالف لورن
رالف لورن

برادر رالف لورن در سن ۱۶ سالگی او، نام خانوادگی‌ خانواده ی خود را به تغییر داد! به این دلیل که نام ابتدایی آنها یعنی لیفشیتز در زبان انگلیسی با معنی بدی تلفظ می‌ شد و همکلاسی‌ های آن ها، آن‌ها را مسخره می کردند…!

چندی بعد رالف لورن در رشته کسب و کار در آکادمی کسب و کار و مدیریت شهری باروک در سیتی کالج شهر نیویورک مشغول به تحصیل شد؛ اما پس از گذشت دو سال، تحصیل در دانشگاه را رها کرد. او در سال های ۱۹۶۲ میلادی تا ۱۹۶۴ میلادی در ارتش ایالات متحده آمریکا به خدمت سربازی مشغول شد!

رالف لورن
رالف لورن

وی پس از اتمام خدمت سربازی در ارتش ایالات متحده آمریکا علاوه بر تحصیل در رشته مد و طراحی، به عنوان فروشنده در شرکت فروشگاه‌ های زنجیره‌ ای پوشاک برادران بروکز مشغول به فعالیت شد.

او در سال ۱۹۶۷ میلادی، با حمایت مالی از سوی نورمن هیلتون یک فروشگاه کراوات راه‌ اندازی کرد و کراوات هایی را تحت نام برند پولو (Polo) عرضه کرد! جالب است بدانید این کراوات ها را او شخصا طراحی می کرد… ابرشرکت رالف لارن (Ralph Lauren Corporation) به عنوان یک ابرشرکت آمریکایی فعال در زمینه مد و پوشاک در سال ۱۹۶۷ میلادی توسط رالف لارن در شهر نیویورک پایه گذاری شد (این ابرشرکت در حال حاضر مالک برندهایی همچون پولو و کلاب موناکو می باشد).

رالف لورن
رالف لورن

در سال ۱۹۶۹ میلادی، رالف لورن یک بوتیک در مرکز خرید بلومینگدیل در منطقه منهتن افتتاح کرد! جالب است بدانید پس از گذشت چیزی در حدود ده سال، این برند به یک برند جهانی تبدیل شد؛ و اولین فروشگاه برند پولو در شهر لندن افتتاح شد.

در زمانی که برند رالف لورن در حال طی کردن اولین قدم های خود بود و نوپا تلقی می شد، تنها یک فروشگاه با شعبه های متعدد به نام Bloomingdale’s از پیشنهاد او مبنی بر فروش کراوات های این شرکت استقبال کرد! اما شرط آنها برای این همکاری، حذف نام پولو از روی محصولات بود! ممکن است این شرایط برای هر فرد و یا شرکتی یک موقعیت عالی برای افزایش درآمد تلقی شود، با این حال رالف لورن این پیشنهاد را نیذیرفت! زیرا به باور او این پیشنهاد در درازمدت به ضرر شرکت بود… رالف لورن سپس به ارائه ی راهکارهای دیگری برای فروش بیشتر محصولات خود پرداخت. نتیجه این تصمیم، بازگشت فروشگاه مذکور پس از شش ماه و قبول شرایط رالف لورن بود!

در سال ۱۹۷۰ میلادی، رالف لورن جایزه کوتی را به سبب خط تولید پوشاک مردانه شرکت خود برنده شد! او در حوالی سال ۱۹۷۰ میلادی نیز خط تولید پوشاک بانوان را ایجاد کرد. همچنین در سال ۱۹۹۳ میلادی نیز خط تولید پولو اسپرت با هدف طراحی و تولید پوشاک ورزشی راه اندازی شد. وی در مصاحبه ای می گوید:

” من لباس طراحی نمی کنم! بلکه رویاهای خود را پیاده ‎سازی می ‎کنم. فراموش نکنید تنها افرادی به معنای واقعی زندگی خواهند کرد که رویایی برای خود داشته باشند… “

رالف لورن
رالف لورن

در حال حاضر محصولات برند پولو (Polo Ralph Lauren) شامل انواع پوشاک غیررسمی آقایان و بانوان، کیف، عطر، برخی لوازم خانه همچون حوله و…  می باشد.

رالف-لورن-
رالف-لورن-

در سال های ۱۹۸۰ میلادی و ۱۹۹۰ میلادی، برند پولو به سرعت و همراه با افتتاح بوتیک های متعدد در ایالات متحده آمریکا و دیگر نقاط جهان گسترش یافت…

در سال ۲۰۰۹ میلادی، فایننشیال تایمز درآمد این شرکت را چیزی بیش از ۵ میلیارد دلار ارزیابی کرد! همچنین سود خالص این شرکت مد و لباس در سال ۲۰۰۹ میلادی، بالغ بر ۴۰۶ میلیون دلار بود! تعداد کارمندان پولو رالف لورن (Polo Ralph Lauren) در سال ۲۰۰۶ میلادی، بیش از ۱۲۸۰۰ نفر اعلام شد!

رالف لورن
رالف لورن

در سال ۲۰۱۰ میلادی، رالف لورن با ثروتی بالغ بر ۶/۴ میلیارد دلار، به عنوان صد و هفتاد و سومین فرد ثروتمند دنیا توسط مجله فوربز معرفی شد. همچنین در ماه سپتامبر سال ۲۰۱۵ میلادی نیز و به دنبال موفقیت‌ های ارزشمند برند پولو، نشریه فوربز ثروت شخصی رالف لورن را چیزی در حدود ۶ میلیارد دلار تخمین زد ( او بین ۲۰۰ فرد ثروتمند جهان قرار گرفت)!

لینک کوتاه این مطلب: https://ommatpress.ir/?p=4433

(برای کپی کردن، روی لینک کلیک کنید)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی الفاظ رکیک، ناسزا و تهمت باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

از گذاشتن لینک گروه یا کانال جدا خودداری نمایید.

Pagespeed Optimization by Lighthouse.