اقتصادی

تاریخچه برندمچی سواچ +داستان تاسیس شرکت ساعت های مچی

Deprecated: تابع wp_make_content_images_responsive از نگارش 5.5.0 منسوخ شده است! به جای آن از wp_filter_content_tags() استفاده نمایید. in /home/baghest1/domains/ommatpress.ir/public_html/wp-includes/functions.php on line 6078

در این مطلب از پایگاه خبری امت پرس ، توضیحاتی درباره تاریخچه و فعالیت های برند ساعت های مچی سواچ خواهیم داشت! با ما همراه باشید. برند ساعت های مچی سواچ در سال ۱۹۸۳ میلادی و توسط ارنست تامکه (Ernst Thomke) ، المار موک (Elmar Mock) و ژاک مولر (Jacques Müller) در کشور سوئیس پایه گذاری شد. جالب است بدانید خط تولید ساعت های مچی سواچ در پاسخ به موج کوارتز در دهه های 1970 و 1980 میلادی ایجاد شد! موجی که در طی آن، ساعت های دیجیتالی ارزان قیمت ژاپنی (مانند Seiko و Citizen) با ساعت های مکانیکی سنتی اروپایی به رقابت می پرداختند.

سواچ
سواچ

سواچ اولین مجموعه ساعت های مچی ساخته شده توسط خود را که شامل ۱۲ مدل بود، در ۱ مارس سال ۱۹۸۳ میلادی در شهر زوریخ کشور سوئیس رونمایی کرد! جالب است بدانید قیمت آنها در ابتدا از ۳۹.۹۰ فرانک سوئیس بود که در پاییز همان سال رشد قیمت قابل توجهی را تجربه کرد و تا قیمت ۵۰.۰۰ فرانک نیز رسید!

کمپانی سواچ با ساخت ساعت های کوارترز و دیجیتال که در آن زمان محبوبیت فوق العاده ای داشت، توانست کمپانی های ساعت ساز سوئیسی را به صدر فروش ساعت های مچی در بازار جهان رساند.

سواچ
سواچ

هدف برند ساعت سازی سواچ در سال ۱۹۸۳ میلادی، فروش ۱ میلیون ساعت در سال بود و برای این منظور یک کمپین بازاریابی بسیار قوی و شورای قیمت گذاری بسیار هوشمندانه ای را راه اندازی کرد! این برند سوئیسی توانست با تولید کم هزینه به واسطه کاهش قطعات داخلی از ۹۱ به ۵۱ جز، ۸۰ درصد از ساعت های مچی تولید شده توسط خود را ارزان تر و با تعداد بسیار بیشتری در سراسر نقاط جهان به فروش رساند.

در سال ۱۹۹۷ میلادی، برند سواچ توانست چیزی در حدود ۶۰ فروشگاه را در سراسر نقاط جهان افتتاح نماید. در سال ۲۰۰۶ میلادی، کمپانی سواچ برای تولید ۳۳۳۰۰۰۰۰۰ ساعت ساخته شده توسط خود، جشنی بزرگ برگزار کرد!

نیکولاس جی هایک (Nicolas G. Hayek)، کارآفرین لبنانی در سال 1985 میلادی برند ساعت سازی سواچ را خریداری نمود و از سال ۱۹۸۶ میلادی تا سال ۲۰۱۰ میلادی نیز به عنوان رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل این برند مشغول به فعالیت بود! دوره ای که برند سواچ بیش از پیش درخشید…

سواچ
سواچ

او در سال ۱۹۹۸ میلادی موفق به دریافت دکترا از دانشکده نوشاتل و جایزه نوبل اقتصاد (یا جایزه علوم اقتصادی بانک مرکزی سوئد به یاد آلفرد نوبل) گردید! بد نیست بدانید این جایزه اقتصاد یکی از جوایز نوبل که توسط آلفرد نوبل در وصیت نامه خود اهدا شده بود، نیست! با این وجود روند نامزدی، معیارهای انتخاب و همچنین ارائه جوایز جایزه علوم اقتصادی به روشی مشابه جوایز اصلی نوبل انجام می‌ شود… برندگان این جایزه با برندگان جایزه نوبل معرفی می‌ شوند و در همان مراسم نیز جایزه خود را دریافت می کنند.

سواچ

جالب است بدانید این برند بسیار معتبر و یکی از بزرگ ترین تولید کنندگان ساعت مچی در جهان تا به امروز به خوبی هر چه تمام درخشیده است و ساعت های مچی هیجان انگیز و با طرح های متنوعی را ساخته است.

سواچ و تولید ساعت های مچی با منبع طبیعی

برند سواچ در سال 2020 میلادی، اقدام به راه اندازی خط جدید تولید ساعت با عنوان Swatch Bioreloaded کرد! جالب است بدانید این ساعت های مچی ساخته شده از موادی با منشا زیستی می باشند. قاب و بند ساعت  های مچی سری Bioreloaded سواچ از ماده ای مشتق شده از دانه های گیاه کرچک (یک گونه از تیره فرفیونیان) ساخته شده است! همچنین بسته بندی این ساعت های مچی نیز از کاغذهای تجزیه پذیر ساخته شده از تاپیوکا (نشاسته استخراج‌ شده از ریشه‌ های ذخیره‌ ای گیاه مانیوک یا کاساو) و نشاسته سیب زمینی ساخته شده است!

لینک کوتاه این مطلب: https://ommatpress.ir/?p=6477

(برای کپی کردن، روی لینک کلیک کنید)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی الفاظ رکیک، ناسزا و تهمت باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

از گذاشتن لینک گروه یا کانال جدا خودداری نمایید.

Pagespeed Optimization by Lighthouse.