فرهنگی و هنری

آیا نسخه انگلیسی کتاب جامع روزه داری اسلامی و سلامت منتشر شده است؟

Deprecated: تابع wp_make_content_images_responsive از نگارش 5.5.0 منسوخ شده است! به جای آن از wp_filter_content_tags() استفاده نمایید. in /home/baghest1/domains/ommatpress.ir/public_html/wp-includes/functions.php on line 6078

کتاب جامع روزه داری اسلامی و سلامت در نسخه انگلیسی منتشر شد.

به گزارش  پایگاه خبری امت پرس، کتاب جامع روزه داری اسلامی و سلامت در سال ۱۳۹۸ به همت دکتر فریدون عزیزی، رییس پژوهشکده علوم غدد درون ریز و متابولیسم دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی و گروهی از نویسندگان جهت بهره برداری پزشکان در راستای آشنایی با وجوه مختلف روزه داری و سلامت و نیز فواید آن به چاپ رسید.

با توجه به گستردگی جهان اسلام و فقدان یک مرجع کامل برای استفاده پزشکان مسلمان در کشورهای مختلف از مستندات علمی پزشکی مرتبط با روزه داری؛ از همان تاریخ پیگیری برای ترجمه انگلیسی کتاب مزبور آغاز شد.

نهایتا پس از اتمام ترجمه در کنار روزآمد کردن مطالب، در پاییز ۱۴۰۰ این اثر با هدف ارتقای دانش پزشکی مرتبط با علوم انسانی با همت آستان قدس رضوی به علاقمندان عرضه شد.

دکتر فریدون عزیزی، مولف کتاب در دیباچه آن با توجه به نبود درسنامه ای در این خصوص در دانشکده های پزشکی و ضرورت آگاهی پزشکان در ممالک اسلامی به راهنمایی روزه داران در شرایط مختلف، با استناد به پژوهشهای دهه های اخیر، مستندات را برای تدوین چنین کتاب مرجعی کافی دانسته و آن را با “روزه داری متناوب” و فواید آن که در مکاتب غربی ذکر شده، مقایسه کرده است.

این کتاب نظیر نسخه فارسی آن شامل ۳۱ فصل و ۶۲۰ صفحه بوده و کلیه وجوه مرتبط با روزه داری اسلامی، آثار سلامتی آن و نیز رویکرد به آن در بیماریهای مختلف مورد بحث قرار گرفته است.

منبع: ایسنا

لینک کوتاه این مطلب: https://ommatpress.ir/?p=6428

(برای کپی کردن، روی لینک کلیک کنید)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی الفاظ رکیک، ناسزا و تهمت باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

از گذاشتن لینک گروه یا کانال جدا خودداری نمایید.

Pagespeed Optimization by Lighthouse.