دسته‌بندی نشده

رکورد زنی پروازهای جاسوسی آمریکا در نزدیکی چین

در ماه نوامبر یک اندیشکده چینی، بیشترین تعداد پروازهای شناسایی ارتش آمریکا در نزدیکی سواحل چین را به ثبت رسانده است.

به گزارش پایگاه خبری امت پرس،  به نقل از وبسایت روزنامه «ساوث چاینا مورنینگ پست»، اندیشکده «کاوش در وضعیت استراتژیک دریای چین جنوبی» در حساب رسمی خود در شبکه اجتماعی «ویبو» نوشت، در ماه نوامبر، هواپیماهای جاسوسی آمریکا ۹۴ پرواز این چنینی انجام داده‌اند.

اطلاعات ثبت شده این اندیشکده، که جمع‌آوری این داده‌ها را از سال ۲۰۱۹ آغاز کرده است، نشان از افزایش تقریبا ۳۰ درصدی پروازهای گشتی آمریکا نسبت به ماه فوریه، با ۷۵ پرواز دارد.

۸۰ درصد این گشت‌زنی‌ها، با هواپیماهای گشتی ضدزیردریایی «بوئینگ پی-۸-ای» صورت پذیرفته است؛ همچنین هواپیمای بدون سرنشین «ام‌کیو-۴سی» و هواپیمای گشتی «ای-۸سی» که تحرکات زمینی را رصد می‌کند، از دیگر هواپیماهای استفاده شده در این پروازها بوده‌اند.

این اندیشکده همچنین اعلام کرد آمریکا در چهارم نوامبر، ۱۰ هواپیمای شناسایی خود را در نزدیکی چین به پرواز درآورد که عددی بی‌سابقه بود؛ در همین روز، گروه ضربت ناو هواپیمابر «کارل وینسون» نیز در آب‌های این منطقه حضور داشت.

گزارش این اندیشکده، همچنین حاکی از گسترده‌تر شدن حوزه پروازهای جاسوسی واشنگتن بوده است، تا جایی‌ که آمریکا در ۲۹ نوامبر، یک فروند بوئینگ «پی-۸-ای» را بر فراز تنگه تایوان به پرواز درآورد؛ در این عملیات، هواپیمای آمریکایی تنها ۳۰ کیلومتر با مرز آب‌های سرزمینی چین فاصله داشت.

این اندیشکده همچنین تاکید کرد، ممکن است که پروازهای انجام شده در ماه نوامبر، بیشتر از مقدار ثبت شده باشد، چرا که احتمالا بعضی از هواپیماها، سیگنال‌های شناسایی خود را غیرفعال کرده بودند.

منبع: ایسنا

امتیاز به این مطلب post

لینک کوتاه این مطلب: https://ommatpress.ir/?p=3439

(برای کپی کردن، روی لینک کلیک کنید)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا